Eroon jännittämisestä ja sosiaalisesta ahdistuksesta

kotoa käsin ja ilman paineita

  • Onko sosiaalisissa tilanteissa oleminen usein hankalaa ja epämiellyttävää?
  • Tuntuuko jopa tulevien sosiaalisten tilanteiden ajattelu ahdistavalta?
  • Koetko stressioireita esimerkiksi ennen esitelmän pitämistä koulussa, ennen puheenvuoroa työpaikan palaverissa tai vaikka ennen illanistujaisiin menemistä?
  • Et ole yksin. Saatat olla yksi yli miljoonasta suomalaisesta, joiden elämää sosiaalisten tilanteiden pelot ja jännittäminen rajoittavat.
  • Onko sinulla usein tunne, että muut tarkkailevat ja arvioivat sinua ja suoriutumistasi? Tuntuuko sosiaalisissa tilanteissa ”epäonnistuminen” usein ahdistavalta?
  • Entä ahdistaako ajatus siitä, että saatat alkaa jännittämään muiden ihmisten nähden? Esimerkiksi punastelu, vapina tai sanoissa sekoaminen muiden nähden voi tuntua raskaalta.
  • Entä tuntuuko, että olet jollain epämääräisellä tavalla ”huonompi” tai riittämättömämpi, kuin muut? Tuntuuko, että sinulle ovat vaikeita sellaisetkin tilanteet, joista useimmat muut tuntuvat suoriutuvan helposti?
  • Nämä ja monet vastaavat kokemukset ovat yleisiä sosiaalisten tilanteiden pelon ja sosiaalisen ahdistuneisuuden oireita. Kyse on todella yleisestä vaivasta, joka on kuitenkin ihmiselle itselleen usein todella raskas ja elämää rajoittava.

Haluamme tuoda tähän muutosta. Siksi rakensimme ”Itsevarmuus: Eroon sosiaalisesta jännittämisestä” –verkkokurssin.

Se on sosiaalisten pelkojen ja ahdistuneisuuden vähentämiseen tarkoitettu omahoito-ohjelma, joka on

  • anonyymi
  • tieteeseen perustuva
  • netissä omaan tahtiisi käytävä
  • tekstimuotoinen (ei videota tai ääntä, eli luettavassa muodossa)

Lue alla oleva kurssin esittely ja tule mukaan, mikäli koet tämän vaivan olevan läsnä myös omassa elämässäsi.

Kurssin tekijältä: Ujosta itsevarmaksi - Omaa tarinaani

Olen itsevarmuuskouluttaja Jevgeni Särki. Olen auttanut ihmisiä eroon ujoudesta ja jännittämisestä jo vuodesta 2011. Lisäksi olen entinen epävarma ja sosiaalisesti ahdistunut ihminen.

Muistan elävästi, miltä tuntui elää sosiaalisen ahdistuneisuuden kanssa. Tavalliset ja arkiset asiat, kuten kaupassa käyminen, kavereiden kanssa oleminen ja oikeastaan ihan kaikenlaiset sosiaaliset tilanteet tuntuivat raskailta suorituksilta. Silloinkin, kun niistä onnistui suoriutumaan hyvin, tuntui niissä oleminen epämääräisen pahalta.

Tilanteet, joista useimmat saavat iloa ja nautintoa, eivät sitä minulle samalla tavalla antaneet.

Jo se, että ajattelin jotain tulevaa sosiaalista tilannetta, kuten ystävän illanistujaisia tai koulussa pidettävää esitelmää, aiheutti vahvaa stressiä. Olin varma, että tilanne epäonnistuisi tavalla tai toisella, ja joutuisin siinä ikävän huomion kohteeksi. Tiesin myös, että vaikka kaikki menisikin hyvin, olisi itse tilanteessa oleminen siltikin jälleen yksi raskas ja ahdistava suoritus.

On tutkittu*, että sosiaalinen ahdistuneisuus vähentää ihmisen kykyä saada nautintoa elämänsä tapahtumista. Voin omastakin kokemuksestani nyt jälkeepäin, epävarmuudestani vapautuneena todeta, että näin voi hyvinkin olla. Nykyään on paljon helpompaa nauttia kaikista niistä asioista, jotka ennen tuntuivat raskailta, ja ahdistavilta.

Sain oman epävarmuuteni lopulta hallintaan vuosien työllä ja harjoittelulla. Nykyään autan työkseni muita vähentämään pelkojaan ja epävarmuuttaan. Sosiaalisista pelkojen ja ahdistuneisuuden vähentäminen on mahdollista jokaiselle (vaikka siihen toisinaan tuntuisikin itsestään vaikealta uskoa)!

Yli 3 kuukauden edestä materiaalia yhden terapiakäynnin hinnalla

Yksi käynti terapiassa maksaa Suomessa tavallisesti noin 90 euroa. Terapiassa käydään usein kymmeniä kertoja jopa vuosien ajan. Tästä kertyy rahallisesti melkoinen potti jopa silloin, kun terapia on Kelan tukemaa. Terapiassa käyminen kannattaa ja terapeutit tekevät huipputärkeää työtä, mutta korkeiden hintojen vuoksi siellä käyminen on monille meistä mahdotonta.

Itsevarmuus –verkkokurssilla käydään samoja, kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan sekä omistautumis- ja hyväksymisterapiaan perustuvia sisältöjä, kuin kasvokkainkin tapahtuvassa, sosiaalisen ahdistuneisuuden vähentämiseen tähtäävässä terapiassa.

Koska kyseessä on automaattinen verkkokurssi, et maksa terapeutin ajankäytöstä, joten pääset läpikäymään samoja asioita yli kolmen kuukauden edestä, vain yhden perinteisen terapiakäynnin hinnalla.

Tehokas ja valmis harjoitusohjelma

Itsevarmuus –verkkokurssi on rakennettu valmiiksi muotoon, jossa se toimii tehokkaana harjoitusohjelmana. Se kuljettaa sinut luonnollisesti helpoista aiheista kohti vaativimpia sisältöjä rauhassa ja ajan kanssa. Hallitset itse jatkuvasti tahtia, jolla etenet. Voit myös vapaasti ohittaa liian hankalilta tuntuvia sisältöjä tai käydä niitä läpi haluamassasi järjestyksessä.

Tule mukaan kurssille!

Paljon tehtäviä, teoriaa ja oikean elämän kokemuksia

Kurssilla on paljon erilaista sisältöä. On teoriaa, jonka avulla opit ymmärtämään itseäsi ja toimintaasi paremmin. On tarinoita oikeasta elämästä, joiden kautta pääset näkemään, kuinka muut kokevat näitä samoja asioita. On käytännön harjoituksia, joiden avulla opit toimimaan sosiaalisissa tilanteissa vapaammin ja paremmin. Harjoitukset on suunniteltu niin, että niistä löytyy sopivat versiot sekä enemmän, että vähemmän epävarmoille henkilöille.

Säästä aikaasi ja valtavasti vaivaa

Lähes jokainen ihminen voi oppia lisää itsevarmuutta myös omin voimin. Se on kuitenkin raskasta ja aikaavievää puuhaa. Itsevarmuus –verkkokurssin avulla saat käyttöösi valtavan määrän valmiiksi käyttökelpoista ja helposti omaksuttavaa tietoa ja osaamista, jonka avulla voit nostaa itsevarmuuttasi suhteellisen tehokkaasti ja nopeasti.

Nosta itsevarmuuttasi omaan tahtiin ja ilman paineita

Itsevarmuus –kurssi on verkkokurssi. Se tarkoittaa, että voit käydä sitä läpi täysin omaan tahtiisi. Ennen kaikkea voit käydä sitä läpi ja nostaa rauhassa itsevarmuuttasi ilman, että joudut kohtaamaan hankalia sosiaalisia tilanteita ennen, kuin olet niihin valmis. Tässä ei ole aikarajoja eikä onnistumisen painetta.

Kurssi on täysin sähköinen ja toimii niin tietokoneella, tableteilla kuin kännykälläkin.

Näin kurssia ennakkoon kokeilleet kertovat kokemuksistaan:

”Kokeilin verkkokurssia rauhassa ennakkoon n. kuukauden ajan. Tänä aikana itsetuntemukseni ja ymmärrykseni omasta käytöksestäni lisääntyi ja nyt koen, että minun on helpompaa hallita itseäni ja olla turvautumatta vaikeilta tuntuvien tilanteiden välttelyyn yhtä paljon, kuin ennen kurssia. Paljon olisi vielä opittavaa, mutta kuukaudessakin oppi jo todella paljon hyvää.”

Anna, 25 (nimi muutettu)

”Kokeilin kurssia lyhyesti ennakkoon ja keskityin eniten erityisesti siinä oleviin kirjoitus- ja itsetuntemusharjoituksiin. Koen, että ne auttoivat minua ymmärtämään, miksi koen sosiaaliset tilanteet niin vaikeina ja sen, mitä voisin seuraavaksi tehdä niitä helpottaakseni.”

Piia, 44 (nimi muutettu)

”En koe olevani varsinaisesti sosiaalisesti epävarma ihminen, mutta halusin tulla kurssin testaajaksi, jotta saisin vähennettyä esiintymiskammoani. Esiinnyn työni takia lähes viikoittain, joten kovasti halusin tähän helpotusta. Kurssin avulla tajusin mm. sen, miten olen huomaamattani itse tehnyt esiintymisestä jo ennakkoon itselleni paljon hankalampaa, kuin mitä sen tarvitsisi olla. Olen esiintynyt nyt kurssin testaamisen jälkeen pari kertaa ja se on tuntunut selvästi helpommalta, kuin aiemmin, kiitokset!”

Mika, 42 (nimi muutettu)
Tule mukaan kurssille!

Mitä jos koko loppuelämä tuntuisi ahdistavalta?

Jevgeni Särki

Muistan sen, kuinka vielä epävarmuuden ja sosiaalisen ahdistukseni aikana aina ajattelin, kuinka vielä joskus elämäni tulee olemaan paljon mukavampaa ja vapaampaa. Tulen olemaan itsevarma, viihtymään ihmisten seurassa ja nauttimaan sosiaalisista tilanteista. Ajattelin epämääräisesti, kuinka tämä kaikki tapahtuu ”jonain kauniina päivänä”.

Mutta entä jos sitä ei koskaan tapahdu? Pääsin itse lopulta eroon ahdistuksesta sillä, että näin asian eteen paljon vaivaa. Opiskelin ja harjoittelin ja hain apua muilta. Ilman sitä uskoisin ehkä edelleenkin, että ”jonain kauniina päivänä” kaikki muuttuu.

Muutosta ei kuitenkaan ehkä koskaan tule. On tutkittu*, että haastavien sosiaalisten tilanteiden välttelyn jatkaminen ylläpitää ahdistusta ja voi jopa pahentaa sitä. Siksi on tärkeää lähteä tekemään työtä asian eteen, mikäli tilanteeseensa toivoo muutosta. Tule siis mukaan, jos koet asian tärkeänä!

Jevgeni Särki, Itsevarmuus -verkkokurssin tekijä

Kurssi laajenee – Mukaan kannattaa tulla nyt

Kehitämme kurssia jatkuvasti ja lisäämme siihen viikoittain uusia sisältöjä. Tämän johdosta myös hinta tulee kasvamaan ajan myötä. Tule mukaan nyt, niin saat kurssin ja kaiken tulevaisuudenkin materiaalin tämän hetken hinnalla.

Itsevarmuus –verkkokurssi sisältää

1. Kymmeniä teoria-, harjoitus-, ja tarinasisältöjä, joiden avulla kehität tehokkaasti itsevarmuuttasi

Kymmenien ja kymmenien sisältöjen avulla opit ymmärtämään itseäsi, opit muiden kokemuksista, pääset harjoittelemaan sekä omassa rauhassa että käyttännön tilanteissa ja vähennät epävarmuuksien määrää elämässäsi. (Todellinen arvo: 399 €)

2. Jatkuva sähköpostituki ja mahdollisuus toivoa uusia sisältöjä

Otamme aktiivisesti huomioon kurssin käyttäjien palautteet ja toiveet. Voit aina lähettää meille sähköpostia, esittää aihetoivomuksia tai kertoa omista haasteistasi. Vastaamme viesteihin ja teemme aktiivisesti kurssille uusia sisältöjä käyttäjien toiveiden mukaisesti.  (Todellinen arvo: 199 €)

3. Kaikki kurssin tulevat sisällöt

Kehitämme kurssia jatkuvasti ja lisäämme siihen uusia sisältöjä viikoittain. Kun olet kerran ostanut kurssin, saat kaikki uudet sisältöpäivitykset käyttöösi automaattisesti.

Kurssille osallistumisessa ei ole mitään riskiä. Tarjoamme aina viikon mittaisen 100 % rahat takaisin –tyytyväisyystakuun.


Jos et ole tyytyväinen kurssiin, palautamme rahasi viipymättä.


PS. Usein itsensä kehittämisen aloittaminen on kaikesta vaikeinta. Kun sen lopulta tekee, on siihen yleensä hyvin pian tyytyväinen. Tule siis mukaan, vaikka ajatus olisikin aluksi turhan jännittävä!

PPS. Jos monen muun lailla olet taloudellisesti harkitseva ja mietit kurssin hinta-laatusuhdetta, voi asiaa pohtia näin: Minkä arvoista on se, että koet koko loppuelämäsi ajan arjessasi vähemmän pelkoa ja ahdistusta?

Tule mukaan kurssille!

Lähteitä:

(1) Kashdan, T. B. (2007). Social anxiety spectrum and diminished positive experiences: Theoretical synthesis and meta-analysis. Clinical Psychology Review, 27(3), 348–365.

(2) Clark, D. M. (1999). Anxiety disorders: Why they persist and how to treat them. Behaviour research and therapy, 37, S5-S27.