VAHVA & ITSEVARMA MIES -VALMENNUS

(Saatavilla sähköpostitse & chat-muotoisena)

Keskusteluapua elämän haasteiden hahmottamiseen

”Vahva mies” on miehille suunnattu terapia/valmennuspalvelu oman elämänsä haasteiden hahmottamiseen ja ratkaisemiseen. Jokaisen elämässä on erilaisia osa-alueita, jotka ovat usein melko haastavia. Niitä ovat esimerkiksi:

• Ihmissuhteet
  • Deittailu
  • Seksuaalisuus
  • Raha-asiat
  • Työasiat & työnhaku

Näihin liittyvät haasteet ovat hyvin usein ratkaistavissa, mutta eivät niin helposti, etteikö niihin kannattaisi hakea apua. Keskustelevan valmennuksen avulla voit ratkaista haasteesi nopeammin ja kärsiä niistä vähemmän.

Työskentelymetodina toimivat kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta sekä hyväksyntä- ja omistautumisterapiasta tutut metodit. Molemmat näistä perustuvat tieteeseen ja selkeään tutkimusnäyttöön.

Katso myös muut keskusteluissa toistuvasti esiin nousevat aiheet alta.

Oma rooli miehenä - Mitä miehenä oleminen merkitsee sinulle?

”Miehen rooli” on muuttunut ja vaikeutunut rajusti. Ennen mieheltä odotettiin perheen johtamista ja elättämistä, sekä esimerkiksi töissä menestymistä. Nykyään vastuut perheessä jakautuvat tasaisemmin. Työt taas ovat muuttuneet haastavammiksi, mikäli niitä edes onnistuu saamaan. Se, mitä mieheltä odotetaan, on muuttunut monien kokemuksessa monimutkaisemmaksi ja raskaammaksi. Tästä seuraa usein lumipalloefekti: kun esimerkiksi töissä tai parisuhteessa pärjääminen vaikeutuu, alkavat muutkin asiat elämässä tuntua vaikeammilta.

Elämme kulttuurin murrosvaihetta, jossa ei ole selvää, mitä se ”miehenä oleminen” oikeastaan tarkoittaa ja mitä miehiltä odotetaan. Moni kokee, että epäselvyys omasta roolista vaikeuttaa myös elämässä toimimista ja siitä nauttimista. ”Kuinka pärjätä miehenä?”

Mieheksi kasvaminen - Mitä on olla aikuinen mies?

Yhteiskunta ja kulttuuri odottaa miehen olevan ”aikuinen”, määrittämättä kuitenkaan tarkemmin, mitä se tarkoittaa. Luodaan odotuksia, joiden luonne ei ole ihmiselle itselleen useinkaan täysin selkeä.

Kulttuurissamme ei harjoiteta esimerkiksi aikuistumisriittejä, eikä ohjata nuoria ihmisiä aktiivisesti ymmärtämään, mitä ”aikuinen elämä” käytännössä tarkoittaa, ja kuinka sellainen rakennetaan. Kouluista on apua, muttei useinkaan riittävästi. Jokainen joutuu muodostamaan ymmärryksensä aikuisuudesta lopulta itsenäisesti. ”Millainen minun on oltava, jotta olisin muiden silmissä kypsä ja onnistunut aikuinen mies?”

Kiinnostuksen herättäminen

”Miksi naiset eivät kiinnostu minusta, vaikka olen ihan hyvä tyyppi?” on toistuvimpia esiinnousevia kysymyksiä. Tähänkin kysymykseen löytyy yleensä hyödyllisiä vastauksia, joiden avulla omaa kiinnostavuuttaan voi halutessaan parantaa.

Maskuliininen elämä

Mitä se ”miehekkyys” ja ”maskuliinisuus” oikein on? Millaista on elää ja toimia ”kuin mies”?

Näitä merkityksiä käytetään usein puheessa, mutta mitä oikeasti tarkoittaa ”olla kosketuksissa maskuliinisuuteensa” tai ”käyttäytyä kuin mies”? Entä täytyykö jokaisen toteuttaa samanlaista maskuliinisuuden mallia, vai onko mahdollista löytää juuri oma tapa olla miehekäs mies?

Mietityttääkö vielä?

Mikäli uskot, että voisit saada keskusteluterapiasta hyötyä elämäsi haasteiden ratkaisemisessa, mutta samalla terapiaan hakeutuminen ja avun vastaanottaminen tuntuu tavalla tai toisella vastenmieliseltä tai epämiehekkäältä, pohdi läpi vielä seuraavat perustelut:

Ole yhteydessä: Hinnasto & yhteystiedot

Valmennuksen kesto on haluttu määrä istuntoja. 1 istunto = 1h kasvokkain tapahtuvaa terapiaistuntoa vastaava aika. Käytetty aika lasketaan aina asiakkaan eduksi.

1 istunto
(sis.alv)
5 istunnon paketti
(sis.alv)
(Huom. Hinnat eivät ole kela-tuettuja!)

Yhteydenotto

Yhteydenotot voi ohjata osoitteeseen  jevgeni@rohkeuskoulu.fi esimerkiksi otsikolla ”Miesvalmennus”. Viestinvaihto on luottamuksellista.
Voit ottaa yhteyttä myös allaolevalla lomakkeella.

Kiitos ja tsemppiä!

Voit ottaa yhteyttä myös allaolevalla lomakkeella.

Kiitos ja tsemppiä!

Nimi

Sähköposti

Kuvaile lyhyesti asiaasi/tilannettasi. Millaiseen asiaan toivot keskusteluapua?